vineri, 22 iulie 2016

Rata cu taitei lati



       Rata cu taitei  - un preparat pregatit simplu de facut, dar foarte gustos.
       Eu am  avut rata de tara si a iesit foarte bine.

Ingrediente: 

-500 -600 gr. piept de rata
- 200 gr. taitei lati
- 2 morcovi
- 1 telina potrivita
- 1 ceapa potrivita
- 2-3 linguri sos de rodie

     Pieptul de rata se prajeste in tigaie cateva minute pana se rumeneste. Bucatile de piept de rata se pun in tigaie in momentul in care punem tigaia pe foc, nu in tigaia incinsa. Astfel grasimea din piele se va  topi treptat pe masura ce tigaia se incinge. Dupa ce s-a rumenit bine, bucatile de rata le punem intr-un vas de sticla sau intr-o tava si le introducem la cuptor stropite cu sos de rodie si 1 cescuta de vin alb/apa daca dorim. Rata se tine la cuptor pana cand carnea devine moale si frageda.

      In grasimea care a ramas in tigaie de la carne (eu am folosit wok-ul pt. ca este mai adanc) calim ceapa tocata marunt, telina si morcovul ras aproximativ 10-15 min. In acelasi timp  intr-o oala cu apa clocotita fierbem taitei lati 6-7 min. pentru a ramane  "al dente". Dupa ce au fiert taitei se scot intr-o  strecuratoare si se adauga peste compozitia de morcov si telina. Taiteii cu legume au iesit foarte gustosi datorita grasimii  de la rata.
       Eu am pregatit pentru aceasta friptura de rata cu taitei lati si  un sos de fructe de padure.
       Sosul de fructe de padure se prepara din 100-150 gr. fructe de padure sau merisoare, acestea se pun la fiert cu o lingura rasa de zahar si un varf de lingura de piper. Dupa ce fierb si se lasa putin sa se raceasca fructele sunt mixate cu blender-ul, obtinand un sos de fructe de padure putin piperat.





  Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu