vineri, 1 februarie 2013

Prajitura Profito


Una dintre retetele de prajituri mai noi pe care le-am incercat in ultima perioada  este prajitura Profito, o prajitura delicioasa cu foi, gem de caise, nuca, mere si crema de vanilie.
Pentru aceasta am avut nevoie de urmatoarele:
1. Pt. foi: 1 kg. faina, 3 linguri de unt, 3 oua, 6 linguri zahar, 1 lingurita bicarbonat, 2 pliculete drojdie,  putin lapte si pesmet, 300 gr. nuca, 5-6 mere, 1 borcan dulceata de caise.
2.Pt. crema: 2 plicuri budinca roz sau galben, 2 linguri faina, 7 linguri zahar, 750 ml  lapte, 250 gr. margarina.
3. Pt. glazura: 60 gr. zahar pudra, 6 linguri cacao, 12 linguri apa fiarta, 6 linguri ulei.

Mai intai am pregatit un aluat din faina, unt, oua, zahar, bicarbonat, drojdie si putin lapte.







Aluatul obtinut l-am impartit in 3 bucati, din care se obtin 3 foi. Am intins prima foaie in tava unsa si tapetata cu faina (eu pun si hartie de copt), am intins gemul de caise, am presarat nuca macinata, am intins peste merele rase si putin pesmet. Deasupra am asezat a doua foaie si am bagat tava la cuptor 20 min. A treia foaie am copt-o pe fundul tavii in care am copt prajitura.



Crema: Am topit margarina intr-o craticioara la foc mic, am adaugat zaharul si faina si am amestecat pana s-a omogenizat.



Separat am preparat budinca cf. retetei de pe plic, cu singura modificare ca in loc de 1 litru lapte pt. doua plicuri de budinca se pun 750 ml. lapte


Budinca impreuna cu compozitia de margarina se amesteca pana se omogenizeaza.
 Crema obtinuta se intinde uniform deasupra celei de a doua foaie, iar deasupra se adauga foaia coapta pe fundul tavii.


Glazura: Am amestecat toate ingredientele si le-am lasat  sa fiarba putin. Cu aceasta glazura am acoperit prajitura, am lasat-o sa se raceasca  si am bagat-o la frigider o noapte.

Am taiat-o a a doua zi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu