sâmbătă, 16 martie 2013

Cornulete fragede cu rahat





Mi-am adus aminte  zilele trecute si mi s-a facut  pofta  de cornuletele cu rahat pe care  bunica mea mi le facea in copilarie, asa ca am cautat o reteta apropiata. Reteta originala se facea cu untura de porc, insa eu nu aveam asa ceva.
Pentru cornuletele delicioase am avut nevoie de:
-500 gr. margarina
-6 linguri zahar pudra
- 200 gr. smantana sau iaurt cremos
-2 oua
- 1 praf de copt
- 5-6 pliculete zahar vanilat
- 1 kg - 1,2 kg faina
- 500 gr. rahat
- zahar pudra vanilat

Am amestecat margarina lasata la temperatura camerei cu cele 6 linguri de zahar pudra si cu zaharul vanilat frecand bine, am adaugat iaurtul si am amestecat compozitia cu mixerul. Am adaugat si ouale si praful de copt stins cu lamaie sau un strop de apa minerala.
Peste aceasta compozitie am adaugat treptat faina amestecand la inceput cu lingura, iar ulterior am framantat aluatul cu mana.
Aluatul framantat bine se lasa la rece 45 min., dupa care se imparte compozitia in parti egale, in forma de mingiute. Din fiecare mingiuta intindem  o foaie si taiem din mjloc catre exterior.
Rulam cornuletele umplute cu bucatele de rahat si le asezam in tava.
Le coacem 25 -30 min. la foc potrivit (180 -200 gr.).

Cornuletele mele au iesit delicioase si au avut mare succes.




Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu