sâmbătă, 4 mai 2013

Drob de miel



Drobul este un aperitiv traditional, foarte gustos, specific mesei de Paste, ce se prepara din maruntaiele mielului.
Exista diverse variante de preparare a drobului :in Moldova  drobul se  coace in foaie  de aluat (sau de placinta), in timp ce in Oltenia  drobul se inveleste in prapurul de la miel.
Pentru drobul de miel pregatit cu ocazia acestui Paste, am avut nevoie de:

- organele  de miel;
- prapurul de miel
- doua legaturi ceapa verde
- o legatura usturoi verde
- 2-3 legaturi marar
- o legatura patrunjel
- 3 oua
- 250-300 gr. smantanaug
- 2 linguri faina
- 2 linguri suc de rosii


In primul rand am fiert organele de miel, iar separat am fiert oasele de miel (coaste, bucati din sira spinarii, etc). Am fiert separat oasele de organe, deoarece zeama in care am fiert oasele vreau sa o folosesc pentru ciorba de miel.
Organele fierte si carnea care a mai cazut de pe oase in urma fierberii, se dau prin masina de tocat. Peste aceasta compozitie se adauga: ceapa si usturoiul taiate marunt, patrunjelul si mararul.
Separat se bat cele 3 oua, se adauga smantana, faina, sucul de rosii si condimente.
Carnea tocata se amesteca cu acest dresing.
 Eu evit sa pun la drob multe oua, pentru ca oricum in perioada aceasta consumam destul de multe  fierte.
Astfel eu pregatesc acest dresing pe care il adaug peste drob pentru a lega compozitia.

In tava unsa cu ulei se intinde prapurul, se pune compozitia,  se niveleaza si se infasoara in acesta.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu