vineri, 1 februarie 2013

Chec simplu

Reteta de  chec pe care o fac eu foarte des este una super simpla si care imi iese de fiecare data.
Pentru preparare acestuia am nevoie de:
- 10 oua
- 2 cani zahar
-2 cani faina
- 200 ml ulei ( sau o cana)
- 3 linguri cacao
- un praf de sare si zahar vanilat

Se bat albusurile spuma, se adauga zaharul treptat si se amesteca cu mixerul. Se adauga galbenusurile pe rand si se amesteca cu mixerul pana cand apar bule in compozitie.
Se adauga si uleiul, se amesteca pana cand este bine incorporat si apar iar bule.
Se pune prima cana de faina, dupa care oprim din aceasta compozitie cam 1/3 intr-un alt castron. In compozitia care ne-a ramas (2/3) adaugam si a doua cana de faina, sarea si zaharul vanilat si amestecam usor cu o lingura de lemn de jos in sus.
In compozitia pe care am oprit-o separat adaugam cacaoa.
Compozitia pe care am  pregatit-o o vom turna in doua tavi de chec, unse cu ulei si tapetate cu faina.
Se pune in tava un strat de doua degete din compozitia alba, apoi un strat subtire din compozitia cu cacao, apoi inca un strat din cea alba si la sfarsit deasupra un strat subtire din cea cu cacao.
Se coace in cuptorul incalzit in prealabil, primele 10 min. la foc tare, iar apoi inca 50 min. aprox. la foc potrivit. Cuptorul nu se va deschide primele 15-20 min.
Se scoate din tava cat este cald si se pudreaza cu zahar pudra.



Cam asa arata ...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu